اینستاگرام یک پلت فرم قابل انکار غیر قابل انکار برای بازاریابی در سال 2019 است. در واقع ، اینستاگرام رسماً به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است - این بدان معنی است که اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به غول های رسانه های اجتماعی مانند توییتر یا LinkedIn دارد.

این تعداد زیادی از کاربران هستند که دور هم نشسته اند و منتظر دیدن محتوای شما هستند. بنابراین ، چگونه می توانید به همه آن کاربران دسترسی پیدا کنید و فرصت هایی را برای آنها ایجاد کنید تا با نام تجاری شما تعامل داشته باشند؟

پاسخ ممکن است شما را متعجب کند - سئو سایت برای اینستاگرام.

می دانم که به چه فكر می كنید: آیا می توانم واقعاً همان روشهای SEO را كه برای بهینه سازی صفحات وب برای یك برنامه رسانه اجتماعی استفاده می كنم ، به كار بگیرم؟

خوشبختانه می توانید ترفند این است که اینستاگرام باعث ایجاد استراتژی موجود در جستجوگرها نمی شود ، بلکه استفاده از آن چیزی است که قبلاً در مورد SEO می دانید تا رشد ارگانیک را به حساب اینستاگرام خود برساند. اینستاگرام را موتور جستجوی خود بدانید. این پلتفرم توابع جستجوی داخلی دارد که مانند مینی گوگل خود عمل می کند.

در اینجا ، ما قصد داریم هشت روش شناخته شده سئو اینستاگرام را که به شما گسترش می دهد ، بگوییم تا دامنه شما را گسترش دهد.

 

* محتوای پاداش * برای باز کردن قفل 20 استراتژی و هک قدرتمندتر برای افزایش تعامل Instagram ، اینجا را کلیک کنید.

 

بهینه سازی اینستاگرام

1. نمایه اینستاگرام خود را بهینه کنید.

اولین گامی که باید در جهت افزایش دسترسی به اینستاگرام خود بردارید ، بهینه سازی نمایه اینستاگرام است . اگر نمایه شما برای بهترین تجربه کاربر بهینه نشود ، رانندگی به حساب اینستاگرام خود در طولانی مدت فایده ای نخواهد داشت.

در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی نمایه اینستاگرام خود آورده شده است:

  • نمایه خود را عمومی کنید
  • یک تصویر نمایه رنگارنگ و با مارک تجاری انتخاب کنید
  • Username قابل شناسایی و جستجو ایجاد کنید
  • نام تجاری قابل جستجو ایجاد کنید
  • برای یک حساب کاربری Instagram ثبت نام کنید
  • پیوند قابل پیگیری را در بیوگرافی خود وارد کنید

به نظر می رسد این مراحل کار بی فایده ای است ، اما مهم است که قبل از انجام هرگونه تغییر در SEO دیگر ، زمینه را ایجاد کنید. هنگامی که این اصول را پوشش دادید ، می توانید به مراحل بهینه سازی فنی بیشتری بروید.

2. کلمه کلیدی اصلی خود را در نام نمایش وUsername خود وارد کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، اینستاگرام موتور جستجوی مستقل خود است. برای اینکه اصطلاحات صحیحی را در نوار جستجو نشان دهید ، باید در داخل خود برنامه کار کنید تا موقعیت برتر جستجو را بدست آورید.

برای شروع ، باید کلید واژه اصلی خود را مشخص کنید. ما برای این کار از یک نانوایی استفاده خواهیم کرد. هنگامی که یک کاربر اینستاگرام به دنبال پر کردن خوراک خبری خود با کالاهای پخته شده است ، احتمالاً کلمه کلیدی "نانوایی" را جستجو می کند. وقتی این کلمه کلیدی را در نام نمایشی وUsername خود دارید ، به احتمال زیاد در نتایج جستجو برای حساب های پیشنهادی نشان داده می شوید.

همانطور که در اینجا می بینید ، چهار نتیجه از پنج نتیجه برتر جستجو برای نانوایی ، این کلمه کلیدی را هم در نام نمایشی و هم درUsername دارند. شما باید از کلمه کلیدی اصلی خود در هر دو مکان استفاده کنید تا احتمال جذب شدن توسط الگوریتم را افزایش دهید.

3. از کلمات کلیدی ثانویه خود در بیو استفاده کنید.

اکنون که از کلمه کلیدی اصلی خود مراقبت کرده اید ، وقت آن است که از کلمات کلیدی ثانویه خود بیشترین بهره را ببرید. کلمات کلیدی ثانویه عبارت ها و موضوعاتی هستند که به دور کلمه کلیدی اصلی شما می چرخند.

اگر کلمه کلیدی اصلی شما "نانوایی" باشد ، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند "کیک کوچک" ، "کیک عروسی" ، "کالاهای پخته شده" و غیره باشد.

بیایید نگاهی به Magnolia Bakery بیاندازیم ، نتیجه برتر این کلمه کلیدی - کلمه کلیدی اصلی آنها با رنگ قرمز مشخص شده و کلمات کلیدی ثانویه آنها با رنگ نارنجی برجسته شده است:

همانطور که مشاهده می کنید ، نانوایی مگنولیا در ساختن یک بیو آموزنده و سرگرم کننده کار بسیار خوبی انجام داده است ، در حالی که هنوز چند کلمه کلیدی بسیار بهینه شده برای جستجو را شامل می شود. تعجبی ندارد که وقتی واژه 'نانوایی' را در اینستاگرام جستجو می کنید ، آنها اولین بار ظاهر می شوند.

کلمات کلیدی ثانویه برای جلب افرادی که ممکن است بدنبال کلمه کلیدی اصلی شما نباشند اما همچنان به محصول شما علاقه مند هستند مناسب است. شخصی که به دنبال پختن دستور العمل های خوب است اگر آن را در جستجو پیدا کند ، احتمالاً مگنولیا را دنبال می کند ، زیرا هنوز هم با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.

4- با هشتگ های خود به عنوان کلمات کلیدی رفتار کنید.

وقتی پروفایل خود را بهینه کردید ، وقت آن است که پست های خود را بهینه کنید. این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد. بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما بگردند. آنها احتمالاً شما را از طریق هشتگی در یک پست خاص کشف می کنند .

به همین دلیل هر یک از پست های اینستاگرامی شما باید استراتژی هشتگ خاص خود را داشته باشد. شما باید این هشتگ ها را مانند کلمات کلیدی ثانویه درمان کنید. مثال CorePower Yoga را در زیر ببینید:

آنها نام تجاری خاص خود را در دو هشتگ - #corepowercommunity و #corepoweryoga - قرار داده اند. دو هشتگ دیگر مخصوصاً برای این تصویر است.

Corepower با گنجاندن انواع هشتگ های خاص خاص ، شانس آنها را برای جذب مخاطب گسترده تر و متنوع تر - افرادی که اصطلاحات مربوط به یوگا را جستجو می کنند ، اما همچنین افرادی که #downdog را جستجو می کنند ، افزایش می دهد.

این به کاربران شانس بیشتری برای یافتن شما می دهد تا اینکه از پنج هشتگ مشابه در هر پست استفاده کرده باشید - نکته اصلی ، تنوع و ارتباط است.

5. از کلمات کلیدی ثانویه در زیرنویس های تصویر خود استفاده کنید.

ما قبلاً اشاره کردیم که اینستاگرام یک موتور جستجوی مستقل است ، به این معنی که هر بخشی از تجربه اینستاگرام شما باید روی کلمات کلیدی متمرکز باشد. تهیه یک زیرنویس جذاب و جذاب برای جلب نظر پیروان جدید در عین رضایت طرفداران موجود بسیار مهم است.

عنوان مناسب می تواند چیزی بیشتر از جلب توجه کاربر باشد - همچنین می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو ظاهر شوید. به همان روشی که بیوگرافی و هشتگ های خود را با کلمات کلیدی ثانویه بهینه می کنید ، باید برای زیرنویس اینستاگرام خود نیز همین کار را انجام دهید:

مثال بالا نشان می دهد که چگونه عینک های DIFF از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده می کنند که کاربران مناسب را به همراه خواهد آورد. این به ایجاد یک تصویر کامل برای الگوریتم اینستاگرام کمک می کند و به آن می گوید که باید در جستجوی این اصطلاحات رتبه بالایی داشته باشید.

6. از متن alt Instagram استفاده کنید.

متن alt اینستاگرام ویژگی نسبتاً جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد برای عکس های خود کپشن بنویسند.

این ویژگی برای کمک به کاربران کم بینا طراحی شده است تا از تجربه اینستاگرام خود لذت ببرند ، اما همچنین می تواند برای SEO نیز استفاده شود. اگر این مرحله را رها کنید ، اینستاگرام به طور خودکار گزینه های متن متن را برای عکس های شما جمع می کند - بنابراین بهتر است خودتان این کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که زیرنویس با آنچه در عکس است مطابقت دارد.

برای دسترسی به گزینه های متن alt خود ، قبل از اینکه عکس خود را به اشتراک بگذارید ، مستقیماً به صفحه نمایش پیش بروید و روی برگه "تنظیمات پیشرفته" در پایین کلیک کنید:

پس از انجام این کار ، به پایین پیمایش کنید و گزینه "نوشتن متن alt خود" را انتخاب کنید. از آنجا ، می توانید توصیف کامل تصویر را بسازید!

Screen Shot 2019-10-23 در 4.27.19 PMهنگامی که متن alt خود را ساختید ، عکس خود را به صورت عادی به اشتراک بگذارید. مزایای تغییر متن alt اینستاگرام شما همان زمانی است که از متن alt برای عکس های وب سایت خود استفاده می کنید. این می تواند به پست های شما کمک کند تا رتبه بهتری در الگوریتم داشته باشند ، نتایج شما برای جستجوی صوتی کشیده شود و موارد دیگر.

7. همه چیز را با تجزیه و تحلیل پیگیری کنید.

اگر اولین بار است که از تکنیک های جستجوگرها برای رشد استفاده می کنید ، باید نحوه تأثیرگذاری استراتژی جدید اینستاگرام در اهداف کلی شما در شبکه های اجتماعی را ردیابی کنید.

در حالی که اینستاگرام دارای ویژگی تجزیه و تحلیل درون پلتفرمی است ، اما فقط به شما امکان می دهد داده ها را از یک تاریخ خاص بکشید. با بسته شدن آن پنجره ، داده ها از بین رفته و جایگزین می شوند. اگرچه ممکن است برای کاربر عادی خوب باشد ، اما برای اهداف بازاریابی ایده آل نیست.

ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite ، Sprinklr یا Sprout Social به شما امکان می دهند این کار را با خدمات ردیابی تحلیلی داده های قوی ، گزارش های خودکار و موارد دیگر دور بزنید. آنها به کاربران اجازه می دهند عملکرد پست ها و کمپین ها را برای بهینه سازی محتوای شما برای آینده تجزیه و تحلیل کنند.

همانند هر استراتژی بازاریابی محتوا ، داشتن داده های سخت در پشت برنامه محتوای شما نیز امری کلیدی است. پیگیری موفقیت استراتژی جدید اینستاگرام در زمینه جستجوگرها به شما کمک می کند با رفتن به محتوا محتوای خود را اصلاح کنید ، از رهبری خرید کنید و موفقیت کلی استراتژی خود را بهبود ببخشید.

8- از روشهای متداول سئو کلاه سیاه خودداری کنید.

شاید تصور کنید که گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیچیده است تا کاربران را به دلیل استفاده از تاکتیک های SEO کلاه سیاه شناسایی و مجازات کند ، اما این درست نیست. اینستاگرام اخیراً شروع به سرکشی در حساب هایی کرده است که سیستم را فریب می دهند. اخیراً ، آنها یک سایه بان برای کاربران اعمال کرده اند که به طور مکرر قوانین را نقض می کند.

تکنیک های رایج SEO کلاه سیاه اینستاگرام برای جلوگیری از:

  • مطالب را سرقت نکنید
  • از ربات استفاده نکنید
  • موارد کلمات کلیدی را لغو نکنید
  • خیلی زیاد حسابها را خیلی سریع دنبال نکنید
  • فالوئر نخرید

سئو یک استراتژی طولانی مدت است و هنگامی که نتایج را بلافاصله نمی بینید می تواند ناامید کننده باشد. فریب استفاده از یک راه حل سریع برای دیدن افزایش در پیروان یا دسترسی آلی به نظر می رسد خیلی خوب است که بگذرد ، اما اگر گرفتار شوید نتایج می تواند فاجعه بار باشد. اگر به دنبال ساختن حساب اینستاگرام خود به روش صحیح هستید ، به هر قیمتی از این روش ها خودداری کنید.

این کار را برای 'گرم' انجام دهید

SEO ممکن است در درجه اول برای بهینه سازی وب سایت استفاده شود ، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از آنچه برای رسانه های اجتماعی آموخته اید نیز استفاده کنید. از این نکات استفاده کنید و حضور اینستاگرام خود را به گونه ای تغییر دهید که کاربر را در اولویت قرار دهد و در عین حال دسترسی شما را نیز افزایش دهد.

 

  

2020

مباحث:

بازاریابی اینستاگرام